خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/04/13 - 10:48
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
انتقاد حاجی دلیگانی از طرح های ناتمام برای رفع تشنگی اصفهان

دل خون اصفهانی ها از پروژه هایی که برای تامین آب به سرانجام نمی رسند/احیای تالاب گاو خونی ممکن نیست

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان با تاکید بر اینکه امیدی به احیای تالاب بین‌المللی گاوخونی؛ نیست گفت: خشکی گاو خونی یکی از نشانه‌های ظاهری عدم تامین آب است در این بین اتفاقات پنهانی همچون فرو نشست اصفهان این استان تاریخی کشور را تهدید می‌کند.

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد خشکی 98 درصدی تالاب بین‌المللی گاوخونی؛ گفت: از سال ۸۰ تا به امروز چندین طرح تامین آب برای افزایش مصرف مردم در حوزه‌های استان اصفهان و فلات مرکزی مطرح شده اما هیچ کدام از این پروژه‌ها به بهره برداری و نتیجه نرسیده و بیشتر در حد حرف باقی مانده است.



نماینده مردم شاهین شهر،میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح‌های نیمه تمام برای حل مشکل بی آبی اصفهان افزود: تونل کوهرنگ سوم از جمله طرح‌های رفع تشنگی اصفهان بوده است که علیرغم ایجاد تونل، سد مربوط به آن احداث نشده و هیچ ثمر یا آورده‌ای ندارد، طرح بهشت آباد که مطالعات آن توسط کارشناسان و مشاوران خارجی تایید شده است، اما متاسفانه این طرح نیز متوقف مانده و همچنین طرح انتقال آب از دشت خرسان نیز عملیاتی نشده و لاینحل باقی مانده است.











مناظره خانه ملت درباره حذف یارانه بگیران با حضور حسینعلی حاجی دلیگانی


 عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان با اشاره به اینکه میزان مصرف آب به دلیل افزایش دما رشد داشته است، یادآور شد: در استان اصفهان به دلیل رشد جمعیت و گرمی هوا میزان مصرف آب بالا رفته و نه تنها شاهد افزایش آب نبودیم بلکه در طی سال‌های اخیر به دلیل خشکسالی‌ها کاهش چشمگیری نیز داشته است، البته امسال با وجود باران‌هایی که داشتیم بخشی از آب شرب استان اصفهان جبران شد.



فرونشست در کمین تاریخی‌ترین استان کشور



نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: مسئولان کشور باید نسبت به مسئله کم آبی احساس خطر جدی داشته باشند، خشکی گاو خونی یکی از نشانه‌های ظاهری عدم تامین آب هست در این بین اتفاقات پنهانی همچون فرو نشست اصفهان این استان تاریخی کشور را تهدید می‌کند؛ در حال حاضر برخی از مناطق با فرونشست سالیانه ۱۶ الی 19 سانتیمتر روبرو هستند که بسیار خطرناک بوده و احتمال وقوع فروچاله در این مناطق بسیار زیاد است که باعث تخریب وسیع‌تر این مناطق خواهد شد، ضمن اینکه تمام تاسیسات نفت، گاز و برق، آب، فاضلاب و ... را تحت تاثیر قرار خواهد داد.



بیشتر بخوانید





 حاجی‌دلیگانی در پایان خاطر نشان کرد: پیگیری‌هایی در این خصوص توسط مسئولان مربوطه صورت گرفته اما متاسفانه تاکنون به نتیجه نرسیده است و با این روند موجود امیدی برای احیای گاوخونی نیست./



پایان پیام



 



 

  • کد خبر : 364435
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم